Historia AMG

AMG zaczęło jako mała firma tuningująca Mercedesy w rewelacyjne maszyny. AMG stawało się firmą, która zaskakiwała cały świat silnikami wyścigowymi wygrywając wyścig za wyścigiem. Dziś jest to oddział Mercedes-Benz definiująca złoty standard na ekskluzywnym rynku silników o wysokich osiągach.

W 1967 Hans Werner Aufrecht oraz Erhard Melcher przyjęli AMG z jednym celem: tworzenie silników o wysokich osiągach dla samochodów Mercedes-Benz. Aufrecht i Melcher dostarczyli A oraz M w skrócie AMG. Miejsce urodzenia Aufrechta, Grossaspach, dostarczyło trzecią literę.

Pierwsze poważne zwycięstwo AMG było już cztery lata później, kiedy Mercedes 300 SEL 6.8 AMG zwyciężył w 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps. Kiedy regulacja spowodowała wycofanie Mercedesa-Benz z wyścigu, AMG poszło dalej pracując niezliczone dni i noce pracując nad nowym wyścigowym autem. Zaledwie 24 godzin przed startem w 24-godzinnym wyścigu w Spa, samochód był gotowy do startu.


Widzowie odpowiedzieli z entuzjazmem wobec Mercedes Sedanu - potwora w porównaniu z prawie delikatnym wyglądem Alfa GTA oraz Opel Steinmetz. Na koniec wyścigu Mercedes AMG osiągnął spektakularne drugie miejsce w klasyfikacji generalnej oraz pierwsze miejsce w swojej klasie. AMG szybko zyskało sobie sławę. Firma z Affalterbach była na pierwszych stronach każdej niemieckiej gazety.

Był to dopiero początek zdumiewającego rekordu sukcesów wyścigowych, które są kontynuowane do dnia dzisiejszego. Był to również świetny przykład tego o co tak naprawdę chodziło w AMG.

Przez ponad cztery dekady, AMG urosło z firmy zajmującej się tuningem częściami rynku wtórnego i stało się częścią Mercedes Car Group tworząc udoskonalone wersje samochodów. W 1976, siedziba Old Mill w Burgstall stała się zbyt mała. AMG wraz z 40 pracownikami przenieśli się do Affalterbach, gdzie firma kontynuowała tworzenie wysokoprężnych silników. W 1987 odbyła się premiera Mercedesa 300 E 5.6 AMG. Fani wyścigów nazwali go "Hammer" (ang. młot). Entuzjaści czterech kółek uznali, że ten samochód na stałe umieścił AMG na motoryzacyjnej mapie świata. Po raz pierwszy w historii, czterodrzwiowy sedan był w stanie przekroczyć 300km/h.

W 1990, AMG miało 400 pracowników i umowę współpracy z Daimler-Benz, która rozszerzyła tworzenie samochodów wyścigowych w sfery aut luksusowych i bogato wyposażonych. W roku następnym Daimler Corporation nabyła 51% akcji AMG i w 1993 powstał pierwszy pojazd wspólnie przez AMG i Daimler Corporation: Mercedes C 36 AMG. W tym czasie nazwa AMG stawała się coraz bardziej rozpoznawalna i biuro patentowe zarejestrowało AMG jako znak handlowy. AMG po raz kolejny przerosło posiadaną fabrykę, więc zdecydowano się otworzyć dodatkowy oddział w Affalterbach.

W 1999, związek pomiędzy AMG i Mercedes-Benz stał się bardziej formalny, kiedy Mercedes-AMG rozpoczął pracę. Około 5000 samochodów zostało sprzedanych na całym świecie. W 2000, sprzedaż osiągnęła 11 500 pojazdów. Hans Werner Aufrecht sprzedał pozostałe mu akcje AMG w 2005 i Mercedes-AMG został oficjalnie częścią rodziny Daimler.

źródło:
http://www.mercedes-amg.com, tłumaczenie własne